Esquí de muntanya al Mont Rosa (Alps)

La segona setmana de maig vam estar quatre dies entre geleres, seracs i esquerdes, en un paisatge totalment alpí i vorejats de les grans muntanyes dels Alps Suïssos.

En aquesta ocasió, acompanyant al grup de Torelló, vam sortir des de Zermatt per agafar el telecabina fins a Klein Matterhorn, que ens va deixar per sobre dels 3800 m. Des d’aquí, i passant pel coll de Shwarztor (entre la Roccia Nera i el Pollux), vam baixar 1500 m fins a trobar la imponent gelera de Gornergletscher, i una breu remuntada fins al refugi de Monte Rosa Hütte (2882 m). Aquest seria el nostre camp base durant les properes tres nits.

El dia següent, ens vam dirigir cap al cim del Ludwigshöhe (4343 m). Un cim senzill però que requereix superar un desnivell de 1500 m positius pujant per la gelera de Grenzgletscher, envoltats per l’imponent Liskamm (4479 m) i el Dufourspitze (4631 m). El dia va ser radiant i vam estar pràcticament sols durant tot el dia!

A les 5 del mati de l’endemà ja ens dirigíem cap al nostre proper objectiu: el coll que separa el Nordend (4608 m) del Dufourspitze. Aquesta vall, no tant encaixonada com la del dia anterior, té un itinerari més variat, amb zones fàcils de transitar i algun flanqueig una mica curiós. Des del coll, ben a tocar dels cims, les vistes a tots els Alps eren immillorables; des dels Écrins, fins al Mont Blanc, Matterhorn, Gran Combin, etc.

I per finalitzar l’estada, i per no anar directament fins a Zermatt, ens vam dirigir a la Torre di Castelfranco (3629 m). Amb una pujada molt agradable i que, després d’una baixada sensacional pel Findelgletscher, vam donar la sortida per acabada a Riffelalp.

La pizza a Zermatt va ser ben merescuda!